E-paragony – Zmiana w Obsłudze Kas

E-paragony – nadchodzi zmiana na kasach, w sposobie wystawiania paragonów przez kasjerów oraz w obsłudze klienta przy kasie.

W ostatnich latach zmieniają się szybko uwarunkowania gospodarcze oraz modele prowadzenia biznesu. Na znaczeniu zyskały rozwiązania online oraz wszelkiego rodzaju usługi elektroniczne. Pandemia przyspieszyła wiele modyfikacji prawnych, w tym prace nad wprowadzeniem w naszym kraju e-paragonów.

Ministerstwo Finansów aktualnie pracuje nad przygotowaniem krajowego repozytorium paragonów elektronicznych, co oznacza, że już pod koniec tego roku (2023) wydanie paragonu w postaci elektronicznej bezpośrednio z kasy na aplikację mobilną klienta stanie się możliwe dla sprzedawców.

Nadchodzące zmiany mają pomóc aby proces przebiegał sprawnie i nie był uciążliwy jak dotąd dla obu stron transakcji. Celem jest bowiem ułatwienie życia przedsiębiorcom i ich klientom. Polski ustawodawca przewidział zmianę przepisów w tym zakresie po to, aby taki mechanizm stał się możliwy.

W związku z tym, że tradycyjne dokumenty zakupowe mają powoli znikać, na rynku zaczynają pojawiać się aplikacje i urządzenia pozwalające na odbiór e-paragonu. Niesie to za sobą konieczność dostosowania kas i przeszkolenia personelu oraz poniesienia związanych z tym kosztów.

W związku z nadchodzącą zmianą, firma CE Technology przygotowała propozycję zaadresowaną do potrzeb biznesu – platformę MyWallet. To obecnie jedyne rozwiązanie, które nie potrzebuje integracji z systemami POS. MyWallet składa się z bezpłatnej aplikacji mobilnej i strony webowej dla klienta oraz systemu dla biznesu dostępnego w abonamencie miesięcznym.

MyWallet jest swoistym łączem pomiędzy punktem sprzedaży a klientem właśnie dzięki aplikacji mobilnej. Ta komunikacja pozwala na przekazywanie e-paragonu podczas zbliżenia aplikacji do kasy a przy okazji na ocenianie / opiniowanie, przesyłanie notyfikacji z promocjami oraz na korespondencję z klientem.

MyWallet niesie nowe korzyści dla biznesu. E-paragon to skrócenie czasu obsługi klienta, redukcja kosztów papieru oraz brak kontaktu z wirusami oraz substancjami toksycznymi. Przy okazji firmy otrzymują raporty oraz notyfikacje, zawierające dane transakcyjne, oceny i opinie o firmie, produkcie / usłudze. Rozwiązanie ma nieograniczone możliwości w zamieszczaniu treści reklamowych z uwagi na fakt, iż paragony są przechowywane w chmurze a nie na telefonie. Dodatkowo sklepy i punkty usługowe mogą czerpać korzyści z nowego kanału komunikacji marketingowej oraz z raportów z danymi twardymi i miękkimi, służącymi optymalizacji doświadczeń zakupowych klientów i budowaniu lojalności.

Oceny i opinie pozyskiwane dzięki aplikacji są kluczem do prawdziwej kontroli biznesu. Firmy do dziś nie zdają sobie sprawy jak ważna jest opinia klienta, że największą wartością jest wiedza na temat poziomu jakości produktu / usługi i obsługi jakie oferujemy dla każdego klienta. Firmom brakuje wiedzy kiedy klient jest zadowolony a kiedy jest niezadowolony i dlaczego. Właściciele biznesów nigdy nie są do końca świadomi jak ich przedsiębiorstwa są postrzegane w oczach klientów i jak pracownicy zachowują się podczas ich nieobecności. Dzięki technologii oczy klienta mogą stać się oczyma właściciela biznesu. Dzięki platformie MyWallet właściciel biznesu otrzymuje automatyczne, regularne raporty oraz notyfikacje przedstawiające pełny obraz doświadczeń swoich klientów.

MyWallet daje punktom sprzedaży nowe możliwości budowania doskonałego doświadczenia klienta (Customer Experience), a tym samym przewagi konkurencyjnej na rynku. Projekt MyWallet jest w pełni zgodny z RODO – umożliwia analizę i profilowanie danych marketingowych klientów w sposób anonimowy. Adaptacja rozwiązania przy kasie jest stosunkowo łatwa. Aplikacja My Wallet automatycznie pobiera paragon z kasy fiskalnej w formie elektronicznej podczas zamykania transakcji na POSie. Aplikacja nie wymaga integracji z systemem sprzedaży kasowej, wystarczy niewielki skaner podłączony do komputera kasowego lub oprogramowanie zainstalowane na komputerze kasowym, albo oprogramowanie zainstalowane na terminalu płatniczym. Aplikacja nie wymaga żadnej ingerencji ze strony klienta, poza zeskanowaniem jego kodu kreskowego. Jest to niedrogie rozwiązanie, bo za kilkadziesiąt złotych miesięcznie można zakupić paltformę (SaaS) w systemie abonamentowym.

Platforma MyWallet jest stworzona przez polską prywatną firmę, dane użytkowników aplikacji nie trafiają do systemu rządowego. Aplikacja zapewnia pełne bezpieczeństwo i anonimowość użytkownika, dodatkowo pozwala na komunikację pomiędzy firmą a użytkownikiem oraz w odwrotnym kierunku, omijając problem zagrożeń cybernetycznych i ryzyko kliknięcia w podejrzany link jak to się dzieje w komunikacji ścieżką sms oraz e-mail.